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Keynote

 

am 2. Februar 2017, 13:15 - 14:30

Defining Quality in the age of Global Higher Education

James Williams, Birmingham City University

Dr James Williams is Senior Research Fellow at Birmingham City University, UK. He is Associate Editor of the international journal Quality in Higher Education and is interested in all aspects of quality management in higher education. He is currently engaged as a lecturer on the Erasmus Mundus Master Programme ‘Research and Innovation in Higher Education’, on which he teaches a module on Quality Management in Higher Education. He is particularly interested in the role of student feedback mechanisms in informing quality improvement and in the relationship between quality assurance and quality enhancement. More generally, Dr Williams is interested in the wider contribution of higher education to society and how institutions engage with their publics. In addition, Dr Williams is a long standing member of the European Association of Institutional Research (EAIR) and was a member of its Executive Committee until Summer 2016.

Dr Williams’ recent publications include:

Cheng, M., Taylor, J., Williams, J. & Tong, K. (2016), ‘Student satisfaction and perceptions of quality: testing the linkages for PhD students’, Higher Education Research & Development.

Williams, J. and Harvey, L. (2015), ‘Quality Assurance in Higher Education’, in J. Huisman, H. de Boer, D. Dill & M. Souto-Otero (eds. 2015), Palgrave Handbook of Higher Education Policy and Governance. London, etc.: Palgrave.

Williams, J. (2014), ‘Student Feedback on the Experience of Higher Education: A Significant Component of Institutional Research Data’, in Maria Eliophotou-Menon, Dawn Terkla and Paul Gibbs (Eds.), Using Data to Improve Higher Education. Rotterdam: Sense Publishers.

Hards, L., Vaughan, S. and Williams, J. (2014), ‘Place-making and other purposes: public art on campus’. In P. Temple (ed.) The Physical University: Contours of space and place in higher education. Abingdon: Routledge

 

Chair: Barbara Michalk, HRK - Hochschulrektorenkonferenz

Barbara Michalk leitet das Referat „Studienreform in Deutschland und Europa“ in der Geschäftsstelle der Hochschulrektorenkonferenz (HRK). Von 2006 bis 2010 war sie im Projekt Qualitätssicherung/Qualitätsmanagement der HRK tätig, seit 2009 als dessen Leiterin.

Sie ist Expertin für Qualitätsmanagement und Qualifikationsrahmen und zu diesen Themenbereichen in deutschen und internationalen Gremien tätig. Neben Vorträgen und Publikationen gehören die Gestaltung und Durchführung von Workshops im Hochschulmanagement in der Entwicklungszusammenarbeit zu ihren Aufgaben. Barbara Michalk gehörte lange Jahre dem Leitungsgremium des European Quality Assurance Forum an und war Mitglied der Arbeitsgruppe zur Überarbeitung der European Standards and Guidelines for Quality Assurance(ESG).

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